De 5 meest gestelde vragen
-
Hoe blijft Deutsche Bank klaarstaan voor haar klanten tijdens de coronaviruscrisis?
Deutsche Bank blijft toegankelijk en is haar klanten tijdens deze crisis op de volgende manieren van dienst:
- Voor vragen over uw rekeningen en dagelijkse verrichtingen kunt u bij voorkeur gebruik maken van Online Banking en de app Mybank. Deze zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar.
- Voor uw vragen over basisbankdiensten kunt u contact opnemen met onze medewerkers van Talk & Help op 078 156 160 (maandag t/m vrijdag van 9 u. tot 17 u.).
- Voor beleggingsadvies kunt u contact opnemen met onze specialisten van Talk & Invest op 078 153 154 (maandag t/m vrijdag van 9 u. tot 17 u.). Ook uw adviseur in het agentschap blijft steeds telefonisch beschikbaar.
- Om een adviseur te spreken over aandelentransacties kunt u contact opnemen via 078 152 142 (maandag t/m vrijdag van 9 u. tot 19 u.).
Naar aanleiding van de inperkingsmaatregelen van de federale regering, is de toegang tot onze agentschappen tijdelijk alleen mogelijk op afspraak van maandag tot en met vrijdag. Afspraken zijn dus tijdelijk niet meer mogelijk op zaterdagochtend.
-
Wie kan ik contacteren als ik vragen heb over de coronaviruscrisis?
Bent u cliënt bij Deutsche Bank? Contacteer onze Cliëntendienst via clienten.dienst@db.com.
Bent u met uw bedrijf cliënt bij onze Corporate afdeling? Neem contact op met uw relatiebeheerder.
Voor verdere vragen over steunmaatregelen van de regering, mogelijke maatregelen van de banken of bij eventuele terugbetalingsmoeilijkheden kunt u bovendien rechtstreeks terecht bij het centrale contactpunt van Febelfin op het e-mailadres corona@febelfin.be.
Alle vragen en antwoorden over de steunmaatregelen van de overheid en de banksector voor particulieren, vindt u terug op onderstaande website:
-
Voor een hypothecair krediet:
De toepassing van deze maatregelen is onderworpen aan een aantal voorwaarden zoals de vermindering of het schrappen van uw inkomen, de afwezigheid van vertraging in de terugbetaling van het hypothecair krediet waarvoor u uitstel vraagt, het feit dat het hypothecair krediet werd aangegaan voor uw enige woning met hoofdverblijfplaats in België en het feit dat uw totale spaarsom (bedragen op zichtrekening + spaarrekening + beleggingen) minder dan 25.000 euro bedraagt op het ogenblik van het verzoek tot uitstel van betaling).
https://www.febelfin.be/nl/consumenten/artikel/vragen-en-antwoorden-betalingsuitstel-hypothecair-krediet-van-particulieren
-
Voor een consumentenkrediet:
De toepassing van deze maatregelen is onderworpen aan verschillende voorwaarden, zoals de vermindering of het schrappen van uw inkomen, de afwezigheid van een uitstel van terugbetaling van meer dan een maand op 1 april 2020 van het consumentenkrediet waarvoor u een uitstel aanvraagt en het feit dat uw spaargeld (bedragen in rekening-courant + spaarrekening + beleggingen) minder dan 25.000 euro bedraagt op het moment van het verzoek om uitstel van betaling.
Via onderstaande link vindt u de antwoorden op uw vragen over de steunmaatregelen van de overheid en de banksector voor bedrijven:
https://www.febelfin.be/nl/consumenten/artikel/vragen-en-antwoorden-steunmaatregelen-voor-ondernemingen
-
Hoe sluit ik een rekening?
Wilt u een of meerdere rekeningen afsluiten of uw bankrelatie beëindigen? U kunt dit doen via Self-service op onze website.
Hebt u geen Online Banking?
Dan kunt u het volgende document gebruiken. Dit is een dynamisch document dat u kunt invullen via uw toetsenbord en dat handmatig ondertekend moet worden. U kunt het dus afdrukken en ons per post opsturen. Vergeet niet het document te ondertekenen en een rekeningnummer in te vullen waarnaar het resterende saldo overgeschreven kan worden.
Belangrijk: Een overschrijving vanaf een spaarrekening bij Deutsche Bank is enkel mogelijk naar een rekening op naam van dezelfde titularis.
-
Mijn digipass werkt niet (of er staat op het scherm 'Low battery', 'no active digipass', toegang geblokkeerd). Wat moet ik doen?
Contacteer de internet Helpdesk op het nummer 078 155 152.
-
Ik denk dat iemand misbruik maakt van mijn identificatiegegevens. Wat moet ik doen?
Blokkeer zo snel mogelijk uw toegang in Online Banking via ‘Instellingen’ en dan ‘Toegang blokkeren’. Contacteer daarna de internet Helpdesk op 078 155 152 zodat wij u een nieuwe digipass en een nieuwe eenmalige pincode kunnen bezorgen die u zult moeten aanpassen. Kies nooit voor een te voor de hand liggende pincode.
Alle vragen bekijken